טלפון: 03-6354483
פורטל מאבחנים ומטפלים
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
פורטל מאבחנים ומטפלים
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
אתי מץ – אבחון קשב וריכוז
אבחון קשב וריכוז » הפרעות קשב וריכוז » אתי מץ – אבחון קשב וריכוז

אתי מץ – אבחון קשב וריכוז

אתי מץ 2 בספטמבר 2013 23:44 סגור לתגובות על אתי מץ – אבחון קשב וריכוז

כאשר רובנו שומעים את המונח "הפרעת קשב וריכוז", האסוציאציה הראשונה שלנו היא כמעט תמיד התחום הלימודי. רובנו מתייחסים אל ההפרעה כאל משהו שמפריע לתלמיד לשבת בשיעור, לקלוט חומר, לשמור על כללי המשמעת בכיתה וכיוב'. כל הנקודות הנ"ל הן נכונות…

הפרעת קשב וריכוז- מדוע חשוב לאבחן?

כאשר רובנו שומעים את המונח "הפרעת קשב וריכוז", האסוציאציה הראשונה שלנו היא כמעט תמיד התחום הלימודי. רובנו מתייחסים אל ההפרעה כאל משהו שמפריע לתלמיד לשבת בשיעור, לקלוט חומר, לשמור על כללי המשמעת בכיתה וכיוב'. כל הנקודות הנ"ל הן נכונות בהחלט, ולהפרעת קשב וריכוז השפעה משמעותית עליהן, אך יש נקודה נוספת בעייתית וחשובה לא פחות: להפרעת קשב וריכוז השלכות מרחיקות לכת על מצבו הרגשי ורווחתו של הילד הסובל ממנה. הם עלולים לחוש, מול המבוגרים בסביבתם (הורים ואנשי המסגרת החינוכית), כי הם מאכזבים ומתסכלים, ובפרט במקרים של הפרעת קשב וריכוז עם היפראקטיביות- הם עשויים לקלוט מהסביבה את המסר שהם מעייפים ומתישים. כל אלה הופכים את הילד הסובל מהפרעת קשב וריכוז למועד במיוחד לתסכול, מצוקה נפשית ופגיעה בדימוי העצמי.
בעוד שההפרעה היא כרונית (ולכן לא ניתן "להחלים" ממנה), כן ניתן באמצעות טיפול נכון להביא את הילד לתפקד באופן תקין, להעצים אותו ולמצוא את נקודות החוזק שלו שיאפשרו לילד לחיות חיים שמחים ומלאים. מסיבה זו, אבחון נכון הוא חשוב במיוחד.

MOXO – אבחון חדשני להפרעת קשב וריכוז

MOXO הינו מבדק ממוחשב להפרעת קשב וריכוז, שפותח בשיתוף פעולה ישראלי-הולנדי. המבדק מכיל שמונה שלבים: ללא מסיחים, מסיחים ויזואליים מועטים, מסיחים ויזואליים מרובים, מסיחים אודיטורים מועטים, מסיחים אודיטורים מרובים, מסיחים משולבים מועטים, מסיחים משולבים מרובים, ללא מסיחים.
MOXO הוא כיום המבדק החדשני והיעיל ביותר הקיים בשוק ומיועד לאבחון הפרעת קשב וריכוז המוגדרת כהפרעה קוגניטיבית – התנהגותית.
בעוד שכלי האבחון המסורתיים הנהוגים בשימוש ברחבי העולם בעשורים האחרונים רמת דיוקם לוקה בחסר עם נטייה "לפספס". בנוסף, הם נתנו תשובה של כן או לא לשאלת קיומה של הפרעת קשב וריכוז, אך לא אפשרו קבלת תמונה מפורטת של התפקוד במבדק. ל-MOXO יתרון על המבחנים הקיימים: רמת הדיוק הסטטיסטית שלו גבוהה באופן מובהק (ודאות של 90% ומעלה), ומבוססת על נורמות בינלאומיות עדכניות.
המדדים הקשביים, אותם מודד המבדק, הם הערכים המרכיבים הפרעת קשב, כפי שמוגדר ע"י ה IV-DSM וכוללים: קשב, היפראקטיביות ואימפולסיביות.
המבדק מתייחס לכל אחד מהמדדים ואף מפריד בין תגובות היפראקטיביות לתגובות אימפולסיביות. בנוסף, המבדק מתייחס לערך נוסף – תיזמון (היכולת לבצע את המשימה במסגרת זמן מוגדר(. באופן זה ניתן להגדיר מספר רב של "תתי- סוגים" שונים של הפרעת קשב ולהפיק פרופיל קשבי של המאובחן, בו נמסר פירוט לגבי רמת תפקודו בארבעת המדדים הקשביים, אותם מודד המבדק. כל מדד נמדד כמותית וביחס לנורמה (גיל ומגדר) וכמותית תחת השפעה סביבתית אותה מדמה מערכת מסיחים. ארבעת המדדים ביחד מייצרים פרופיל קשבי אישי ומאפשרים תמונת מצב מדויקת של התפקוד הקשבי. אנו מקבלים מידע בצורה אובייקטיבית וכמותית. באמצעות הפרופיל הקשבי ניתן לגבש דגשים לתכנון הטיפול המיטבי בהמשך הדרך. אתי מץ עושה שימוש במבדק ה-MOXO בעבודתה, ומזמינה הורים לילדים ומתבגרים החושדים בקיומה של הפרעת קשב וריכוז לפנות אליה על מנת לערוך ברור מקיף ואמין בנושא.

נכתב ע"י: פורטל קשב וריכוז

moxo אבחון בכר בנושא סבא

אתי מץ |להציג את כל הפוסטים של אתי מץ

אתי מץ עוסקת באבחון, קידום וטיפול בילדים לקויי למידה. בעבודתה, אתי שמה דגש על התאמת תהליך הלמידה לצרכים ולקשיים האישיים של כל תלמיד ותלמיד ועל החוויה של הילד המתמודד עם הלקות והיחס שלו ללמידה. היא רואה חשיבות עליונה במתן הזדמנות לילד לקוי הלמידה לחוות הצלחה וללמוד למידה מהנה וחווייתית, אשר תאפשר לו לשנות את גישתו ללמידה- מחוויה שנואה ומתסכלת לחוויה נעימה ומתגמלת. על פי השקפת עולמה, אתי רואה את תפקידה לא רק בשיפור ההישגים הלימודיים, אלא גם בשיקום ובחיזוק הדימוי העצמי של התלמיד לקוי הלמידה. באופן זה תתחזק ההנעה והמוטיבציה שלו להתגייס לאתגר הלימודי ולאתגרים נוספים בחייו.

« פוסט קודם
פוסט הבא »
שיתופי פעולה חינוכיים
  • אבחונים פסיכודידקטיים – מהם?
  • אבחון דידקטי מחיר – כמה זה עולה לנו?
  • מאבחן דידקטי – מיהו המאבחן?
  • מבחן פסיכודידקטי – מהי מטרת האבחון?
  • אבחונים דידקטיים – דברים שיש לדעת
  • אבחון פסיכודידקטי מחיר – מחירו של האבחון
  • מכון לאבחון פסיכודידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי בדרישת בית הספר
  • אבחון דידקטי באנגלית
  • אבחון דידקטי בחשבון
  • אבחון דידקטי בירושלים
  • אבחון פסיכודידקטי ירושלים
פוסטים אחרונים
  • טיפול בבעיות רגשיות באמצעות פסיכותרפיה
  • הפרעות קשב וריכוז – מה מגיע לכם מהמדינה
  • מה זה הערכה פסיכיאטרית?
  • היפראקטיביות, אימפולסיביות והפרעות בתחום הקשב והריכוז
  • נופים שאפשר לראות רק דרך נהיגה בדרכים
נבנה על ידי מערכת Net-fix - Net-fix.co.il
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס