לעיתים הורים מופתעים לגלות, אבל הילד המוצלח שלהם, זה עם שימחת החיים הרבה, מגלה קשיים . במיוחד מדובר על קשיים לימודיים. לא מומלץ להתעלם מהבעיה ולומר שהכל יהיה בסדר, לא מומלץ לחשוב שדברים יחלפו מעצמם, יש להעניק לילד טיפול בהקדם, כאשר אנו מדברים על הוראה מתקנת, הניתנת הן בבתי ספר והן במסגרות פרטיות. בבית ספר מדובר על קבוצות קטנות, כל ילד מקבל תשומת לב מרבית, וכאשר מדובר על טיפול פרטי, הטיפול הוא אחד על אחד.
הוראה מתקנת והקניית אסטרטגיות לימודיות לילדים מתקשים
לעיתים הורים מופתעים לגלות, אבל הילד המוצלח שלהם, זה עם שימחת החיים הרבה, מגלה קשיים . במיוחד מדובר על קשיים לימודיים. לא מומלץ להתעלם מהבעיה ולומר שהכל יהיה בסדר, לא מומלץ לחשוב שדברים יחלפו מעצמם, יש להעניק לילד טיפול בהקדם, כאשר אנו מדברים על הוראה מתקנת, הניתנת הן בבתי ספר והן במסגרות פרטיות. בבית ספר מדובר על קבוצות קטנות, כל ילד מקבל תשומת לב מרבית, וכאשר מדובר על טיפול פרטי, הטיפול הוא אחד על אחד.
הוראה מתקנת מדוע היא כה חשובה?
הוראה מתקנת אכן חשובה מאין כמותה. ילדים רבים סובלים מקשיים ולקויות למידה כגון דיסלקציה, דיס קלקולציה, הפרעות קשב וריכוז ועוד, ובמערכות החינוך הם נופלים בין הכיסאות. במיוחד קשה להם להסתדר בכיתות מרובות ילדים מכיוון שהם אינן מקבלים את היחס לו הם זכאים. ליד הילדים הרגילים אלה אשר אינם סובלים מלקויות למידה, הם חשים רגשי נחיתות בשל הקושי להצליח כמוהם, ביטחונם העצמי יורד וגם הדימוי העצמי קטן. התופעות הללו יכולות ללוות אותם במשך כל תקופת חייהם, ולהשפיע לא רק במסגרת בית הספר, אלא גם במסגרות עבודה, ולכן, הוראה מתקנת הינה כה חשובה. המורים יקנו לתלמידים כלים לימודיים ואסטרטגיות לימודיות, על מנת שאלה יוכלו ללמוד טוב יותר, להפנים את חוקי הלמידה ובסופו של דבר להצליח.
יש לעודד ולתמוך בילדים
על כתפי מורי הוראה מתקנת מוטלת משימה לא קלה. הם מקבלים ילדים שלעיתים התייאשו מהלימודים והתייאשו מעצמם, ילדים שאיבדו את האמון במערכת, ולכן כה חשוב לעודד אותם כל פעם שהן מצליחים, ואפילו שהם נכשלים, לא לחסוך מהם מחמאות על מנת שלא יתייאשו. יש לעודד ולהחמיא להם כאשר הם משתדלים ומתאמצים, לא תמיד משנות התוצאות. ילדים עם לקויות למידה נולדים כך, זה לא שהם באים לעולם ללא בעיות ויום אחד מגלים שיש להם לקויות. אבל עד הגיעם לבית הספר קשה לאבחן אותם, מכיוון שהם לא חייבים לגלות יכולות לימודיות. אם זאת, כאשר הגננת מפנה את תשומת ליבכם לבעיות או קשיים מהם סובל הילד, יש להתייחס לכך בכובד ראש.
אבחון מוקדם
על מנת לקבל שעורי הוראה מתקנת, יש לאבחן את הילד כמה שיותר מוקדם. בארץ ישנם מספר רב של מכוני אבחון המעסיקים את מיטב אנשי המקצוע, לפחות מכון אחד קרוב לביתכם. עם ממצאי ותוצאות האבחון, תוכלו לגשת אל מנהלת בית הספר, להראות לה אותם, ואולי גם ילדיכם יזכה להקלות והנחות. כמו כן, בעקבות תוצאות האבחון, הילד יהיה זכאי לקבל במסגרת בית הספר שיעורים פרטניים. ללא אבחון הוא ייפול בין הכיסאות ויסבול קשות.
ילדים רבים הסובלים מלקויות למידה וקשיים לימודיים, נוטים לחשוב שהם פשוט טיפשים חסרי בינה, בעוד המציאות מראה אחרת. הרבה מן הילדים הסובלים מלקויות למידה, הם ילדים עם רמת משכל גבוהה מאוד, הם פשוט לא יכולים למצות את יכולותיהם בשל קשיים אובייקטיביים מהם הם סובלים. על כל מקרה, יש לעודד אותם להצליח בתחומים בהם קל להם. אם הילד אוהב כדורגל, יש לקחת אותו לחוג, לעודד ולטפח. אם הילדה אוהבת לרקוד, יש לקחת אותה לחוג בלט או חוג ריקודים, על מת לחזק את הצדדים החזקים שלה. להוכיח לילדים שישנם תחומים בהם הרבה יותר טובים ומצליחים מילדים אחרים, לנטוע בהם ניצוצות של תקווה. המטרה היא שלמרות ליקויי הלמידה והקשיים, הילדים ילמדו ויגדלו להיות מבוגרים מצליחים ומוצלחים, אנשים מאושרים ושלמים עם עצמם. אנשים אשר מודעים למוגבלויות שלהם, ובכל זאת, אופטימיים לגבי סיכויי ההצלחה שלהם.