טלפון: 03-6354483
פורטל מאבחנים ומטפלים
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
פורטל מאבחנים ומטפלים
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
טובה כץ – אבחון הפרעת קשב וריכוז
אבחון קשב וריכוז » הפרעות קשב וריכוז » טובה כץ – אבחון הפרעת קשב וריכוז

טובה כץ – אבחון הפרעת קשב וריכוז

טובה כץ 30 ביוני 2013 17:48 סגור לתגובות על טובה כץ – אבחון הפרעת קשב וריכוז

הפרעת קשב וריכוז היא הפרעה התפתחותית, שהבסיס לה הוא נוירולוגי. הסובלים מההפרעה מתקשים בשורה של תפקודים קוגניטיביים והתנהגותיים, בין השאר היכולת למיקוד במטלה או גירוי במשך פרק זמן כלשהו, היכולת להימנע מהסחות דעת, היכולת לבצע מספר מטלות במקביל ("פיצול" קשב) וכיוב'…

הפרעת קשב וריכוז
הפרעת קשב וריכוז היא הפרעה מולדת ראשונית – התפתחותית, שהבסיס שלה הוא נוירולוגי. להפרעה זו מאפיינים, אשר ביטויים משתנה מאדם לאדם, כחלק מרקע, חינוך, סביבה ואופי ייחודיים.
הפרעה זו היא חלק ממכלול המכונה "תפקודים ניהוליים", הבא לידי ביטוי בקשיים בתחומים קוגניטיביים והתנהגותיים, כגון, יזימה, תכנון, התמדת קשב, נטייה למוסחות, זיכרון וכו' (בארקלי, בראון). לצורך תפקוד יומיומי תקין יש חשיבות ליכולת למקד קשב במטלה, להימנע מהסחות דעת, לבצע מספר מטלות במקביל ("פיצול קשב"/ארגון) וכיוב'. בחלק מהמקרים ההפרעה אף מלווה בהתנהגות אימפולסיבית והיפראקטיבית, שמשמעותה קושי להימנע מתגובה, או תגובה לא מותאמת.
הפרעת קשב לא מטופלת מעצימה קשיי התמודדות במהלך החיים. היא פוגעת בתפקודי הלמידה, בהישגים הלימודיים, בדימוי העצמי ובתקשורת החברתית. בגילאים בוגרים יותר נמצא את האדם עם הפרעת הקשב הלא מטופלת מתקשה בלימודים גבוהים, מעורב יותר בתאונות, מפתח נטייה להתמכרויות, מתקשה להתמיד במקום עבודה אחד וגם מתקשה בחיים האישיים – זוגיים.
חשוב להבין שלא כל אדם המאובחן עם הפרעת קשב יפתח מסלול של כשלונות, אבל יש לזכור שלרוב אנשים אלו מתפקדים כ"תת משיגים", כלומר, אינם ממצים את כישוריהם האינטלקטואליים בשל ההפרעה. באמצעות טיפול נכון (תרופתי או התנהגותי, או שילוב של השניים) ניתן להביא את האדם לרמת תפקוד תקינה, התואמת את יכולותיו ובכך לצמצם פערים שנוצרו.
טיפול נכון יתאפשר רק לאחר אבחון והערכה מקיפה של מכלול התפקודים.

אבחון הפרעת קשב וריכוז- כיצד?
הפרעת קשב וריכוז פוגעת בראש ובראשונה בביצועים של האדם במטלות ומשימות הדורשות ממנו להשתמש בתפקודי הקשב שלו (זאת לצד השלכות חברתיות ורגשיות משמעותיות שהסובלים מההפרעה מתמודדים עמן). מכאן שגם האבחון מתמקד בביצועים של הנבדק במטלות כאלה. כלי האבחון המצויים בשימוש אנשי המקצוע כיום משתייכים רובם לקטגוריית מבחני הביצוע המתמשך (Continuous Performance Tests או בקיצור CPT). מבחנים אלו בנויים סביב מטלות, שהן לרוב רוטיניות ומשעממות, במהלכן הנבדק נדרש לבצע הוראה פשוטה (למשל ללחוץ על כפתור מסוים כשמופיע גירוי א', ללחוץ על כפתור אחר בגירוי ב', להימנע מלחיצה עבור כל גירוי אחר וכד'). לצורך ביצוע מוצלח במטלה כזו, המאובחן נדרש לשמור על רמה של מיקוד והתמדת קשב וערנות, לווסת נטיות אימפולסיביות על מנת להימנע מלחיצות מיותרות, ל"החזיק בראש"/ לזכור יותר מהוראה אחת ובאופן כללי- לבצע הרבה משימות שבדרך כלל מהוות אתגר לא פשוט לבעלי הפרעת קשב וריכוז.
מידע כללי ומפורט על תהליכי ההתפתחות של הנבדק, שאלונים מסוג "קונורס". "סולמות בראון" והערכת תפקודים ניהוליים "בריף" וכן על פי ביצועי המאובחן במטלה (ביחס לנורמה המצופה מבני גילו) ניתן לגבש תמונת תפקוד ולענות על שאלת קיומה, או אי קיומה של הפרעת קשב וריכוז.

אבחון ממוחשב IVA (עד גיל 18) ואבחון ממוחשב לבוגרים ומבוגרים IVA A
ייחודו כלי אבחון זה, המשתייך לקטגוריית CPT, הוא בעובדת היותו בנוי לקבוצות גיל שונות, זמן הביצוע קצר (כ- 20 דקות) והוא היחיד שמדמה מצבי חיים אמיתיים, בהם אנו חשופים לא רק לגירויים חזותיים אלא גם לגירויים שמיעתיים, בתדירות משתנה וללא הכנה. המבחן בודק את דפוסי התגובה של המאובחן לגירויים השונים כמו, זמן תגובה, מהירות התגובה, רמת הדיוק, תגובה לגירוי חזותי בהשוואה לגירוי שמיעתי וכד'. מכלול הנתונים הללו מקודדים באופן ממוחשב.
בסוף התהליך מופק דוח מורחב המעריך את עצם קיומה, או אי – קיומה של הפרעת הקשב ואת מאפייניה, על נקודות החוזק והחולשה שלה וביטוייהם בחיי היומיום.
טובה כץ משתמשת באבחונים הממוחשבים, בשאלונים ובשיחות אישיות ומזמינה אתכם צעירים, בוגרים ומבוגרים המתמודדים עם קשיים בתפקודי הקשב והלמידה לבחון באופן מקצועי ומעמיק את הסיבה והמהות של הקשיים ולקבל ייעוץ והדרכה לשיפור איכות החיים.

נכתב ע"י: פורטל אבחון

אבחון דידקטית הבריף טובה מאבחנת

טובה כץ |להציג את כל הפוסטים של טובה כץ

טובה כץ היא מאבחנת דידקטית בעלת ניסיון עשיר של למעלה משלושים שנים בהערכה, ייעוץ, הדרכה וטיפול בתחומי הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה. טובה כץ קיבלה את הכשרתה באבחון ב"ניצן" ואף שימשה במשך 12 שנים מנהלת מקצועית של סניף ניצן בפתח תקווה. טובה כץ היא בוגרת תואר שני בחינוך מיוחד של האוניברסיטה העברית, ובנוסף לכך היא מוסמכת "מכון אדלר" , משרד החינוך ואוניברסיטת תל אביב בהנחיית קבוצות.
בעבודתה, טובה מעניקה מענה לפונים ממגוון גילאים (ילדים, מתבגרים ובוגרים), וכן היא עוסקת בהדרכת הורים ואנשי מקצוע מטעם משרד החינוך ובמסגרות פרטיות. טובה רכזת ומורה בקורס אבחון דידקטי ב"מכללת ספיר" ומלמדת את נושא לקויות הלמידה והוראה מותאמת ב"מכללת לוינסקי".
תפיסתה החינוכית והמקצועית של טובה, מדגישה את הראייה ההוליסטית. הפונה במרכז, כאשר יש צורך בראייה מערכתית של תחומי חייו וקשייו. כמו כן טובה מאמינה, כי אחד הרכיבים המשמעותיים והמרכזיים בהתמודדות עם קשיים הנובעים מהפרעות קשב וריכוז, הוא אבחון נכון ומדויק של הקושי וטיבו.

« פוסט קודם
פוסט הבא »
שיתופי פעולה חינוכיים
  • אבחונים פסיכודידקטיים – מהם?
  • אבחון דידקטי מחיר – כמה זה עולה לנו?
  • מאבחן דידקטי – מיהו המאבחן?
  • מבחן פסיכודידקטי – מהי מטרת האבחון?
  • אבחונים דידקטיים – דברים שיש לדעת
  • אבחון פסיכודידקטי מחיר – מחירו של האבחון
  • מכון לאבחון פסיכודידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי בדרישת בית הספר
  • אבחון דידקטי באנגלית
  • אבחון דידקטי בחשבון
  • אבחון דידקטי בירושלים
  • אבחון פסיכודידקטי ירושלים
פוסטים אחרונים
  • טיפול בבעיות רגשיות באמצעות פסיכותרפיה
  • הפרעות קשב וריכוז – מה מגיע לכם מהמדינה
  • מה זה הערכה פסיכיאטרית?
  • היפראקטיביות, אימפולסיביות והפרעות בתחום הקשב והריכוז
  • נופים שאפשר לראות רק דרך נהיגה בדרכים
נבנה על ידי מערכת Net-fix - Net-fix.co.il
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס