טלפון: 03-6354483
פורטל מאבחנים ומטפלים
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
פורטל מאבחנים ומטפלים
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
טיפול טבעי
אבחון קשב וריכוז » טיפול טבעי

טיפול טבעי

ענת ירדני 15 ביוני 2014 16:44 סגור לתגובות על טיפול טבעי

ענת ירדני היא מומחית לטיפול בילדים המתמודדים עם לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז. אל תחום הטיפול בילדים בעלי קשיים מסוג זה הגיעה ענת מהמקום הכי ראשוני

לקויות למידה= לקות התפתחותית. מה זה, ולמה זה חשוב?

את הניסיון להגדיר ולהבהיר מהי לקות למידה, נתחיל בלומר שלקויות למידה הן לקויות התפתחותיות. נקודה זו היא בסיסית ועשויה להישמע שולית למדי, אך היא חשובה ומשמעותית בקביעת האופן בו נתייחס ללקות: לקות התפתחותית פירושה שהלקות היא כרונית, כלומר- לא ניתן להעלים את הלקות, לרפא אותה או להחלים ממנה. כמו כן, לקות התפתחותית היא מולדת, כלומר היא אינה נובעת מעצלנות, או אורח חיים, או איזשהו מאפיין שמצוי בשליטתו של התלמיד. מדוע חשוב כ"כ להדגיש את שני ההיבטים הללו?
ענת ירדני, מומחית לטיפול בלקויות למידה והפרעות קשב וריכוז ומנהלת מרכז "תנוענת", זוכרת היטב את המשמעות של התעלמות מהם. כילדה שהתמודדה בעצמה עם לקות למידה (דיסלקציה) והפרעת קשב וריכוז, שמעה ענת לא פעם אמירות שיפוטיות מצד המבוגרים בסביבתה, שעיקרן היה שענת "יכולה אבל פשוט לא רוצה". מאז שהבינה והפנימה את משמעות הקשיים עמם התמודדה, ענת ירדני שבה ומדגישה בעבודתה עם תלמידים המתמודדים עם לקויות למידה, את החשיבות של היחס האמפתי והמקבל כבסיס לקידום וסיוע לתלמידים אלה. למרות טבען הכרוני של לקויות הלמידה, חשוב לציין כי כן ניתן, באמצעות טיפול נכון, להביא את האדם המתמודד עמן לתפקוד תקין בלימודים ובתחומי החיים השונים.

ברוב המקרים לקויות למידה מתבטאות בתפקוד נמוך מהמצופה (על פי קבוצת בני הגיל ושנות הלימוד) באחד משלושת תחומי הלמידה העיקריים (קריאה, כתיבה ויכולת חשבונית). פגיעה ביכולות בסיסיות אלה פירושה בדרך כלל תפקוד נמוך במקצועות לימוד הנסמכים עליהן (כך, למשל, תלמיד המתמודד עם לקות למידה מסוג דיסלקציה- הפוגעת ביכולת הקריאה – יפגין קושי בכל המקצועות רבי המלל).

בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בכמות הילדים המאובחנים כבעלי לקויות למידה. ענת ירדני מציינת כי עלייה זו עשויה להיות מטעה, מאחר והיא נובעת בחלקה העיקרי מעלייה מבורכת במודעות לנושא (כלומר אינה מייצגת עלייה "אמיתית"). במרכז תנוענת מצביעים על המקור לקשיים של ילדים כנובע מלקות באחת (או יותר) מארבע מערכות:

המערכת התחושתית – יש ילדים הנולדים עם מערכת תחושתית רגישה מדי או לא רגישה דיה. ילדים בעלי מערכת רגישה מגיבים לכל גירוי, קל ככל שיהיה, כמטרד מציק שקשה לשאת אותו. בד"כ הם לא מסוגלים לשאת רעשים, ריחות ולעתים אף מגע של בד כלשהו או כסא מסוים. לעומתם ילדים בעלי תת- רגישות במערכת זו זקוקים כל העת לגרייה חזקה.
המערכת הרגשית– חוסר ביטחון, דימוי עצמי פגוע, חרדה וכיוב'.
המערכת הקוגנטיבית– מערכת זו עומדת בבסיסן של רוב לקויות הלמידה.
המערכת המוטורית– שיווי משקל, מוטוריקה עדינה, טונוס שרירים וכד'. גם למערכת זו תפקיד מרכזי בלקויות למידה, מאחר וקשיים רבים בתחום המוטורי מהווים מכשול לימודי. מכשול כזה יכול להתעורר בתחום הכתיבה (בעקבות קושי במוטוריקה עדינה) ויש לא מעט מחקרים המצביעים על קשר בין דיסלקציה לבין קשיים בשיווי משקל.

במרכז תנוענת, ענת ירדני מטפלת בילדים המתמודדים עם לקויות הנובעות מהמערכת התחושתית, המערכת הקוגניטיבית והמערכת המוטורית. באמצעות שיטות טיפוליות מהמתקדמות בעולם, ענת מזמינה ילדים ובני נוער אלה לעשות את הצעד הראשון בדרך לשיפור תפקודם הלימודי ורווחתם.

ענת ירדני |להציג את כל הפוסטים של ענת ירדני

תנוענת ענת ירדני


ענת ירדני היא מומחית לטיפול בילדים עם לקויות למידה ו/או עם בעיות קשב וריכוז. ירדני אובחנה בילדותה כדיסלקטית עם הפרעות קשב וריכוז ובעיות זיכרון קשות. מתוך ניסיונה האישי והידע שצברה במיטב הקורסים בנושא, הקימה ירדני את תנוענת ברעננה, מרכז לטיפול בילדים עם הפרעות קשב וריכוז ובילדים עם לקויות למידה. הטיפול בתנוענת הוא פרטני, כאשר לכל ילד, מותאמת תוכנית טיפול אישית בהתאם לגילו, לבעיותיו ולקשייו. תוכנית הטיפול נקבעת לאחר אבחון מקצועי וממוקד.

« פוסט קודם
פוסט הבא »
שיתופי פעולה חינוכיים
  • אבחונים פסיכודידקטיים – מהם?
  • אבחון דידקטי מחיר – כמה זה עולה לנו?
  • מאבחן דידקטי – מיהו המאבחן?
  • מבחן פסיכודידקטי – מהי מטרת האבחון?
  • אבחונים דידקטיים – דברים שיש לדעת
  • אבחון פסיכודידקטי מחיר – מחירו של האבחון
  • מכון לאבחון פסיכודידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי בדרישת בית הספר
  • אבחון דידקטי באנגלית
  • אבחון דידקטי בחשבון
  • אבחון דידקטי בירושלים
  • אבחון פסיכודידקטי ירושלים
פוסטים אחרונים
  • טיפול בבעיות רגשיות באמצעות פסיכותרפיה
  • הפרעות קשב וריכוז – מה מגיע לכם מהמדינה
  • מה זה הערכה פסיכיאטרית?
  • היפראקטיביות, אימפולסיביות והפרעות בתחום הקשב והריכוז
  • נופים שאפשר לראות רק דרך נהיגה בדרכים
נבנה על ידי מערכת Net-fix - Net-fix.co.il
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס