טלפון: 03-6354483
פורטל מאבחנים ומטפלים
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
פורטל מאבחנים ומטפלים
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
יעל גפני – אימון קשב וריכוז
אבחון קשב וריכוז » אימון קשב וריכוז » יעל גפני – אימון קשב וריכוז

יעל גפני – אימון קשב וריכוז

יעל גפני 12 בינואר 2014 19:08 סגור לתגובות על יעל גפני – אימון קשב וריכוז

הפרעת קשב וריכוז היא הפרעה נוירו- התפתחותית, השכיחה מבין ההפרעות הנוירו- התפתחותיות בקרב ילדים ונוער (בין 5% ל- 10% מהילדים בגילאי בית הספר היסודי סובלים מרמה כלשהי של ההפרעה). הגדרתה כהפרעה נוירו- התפתחותית חשובה על מנת להבהיר כבר בשלב זה נקודה חשובה לגביה: הפרעת קשב וריכוז היא כרונית…

במסגרת עבודתה כמטפלת מוסמכת בשיטת אלבאום, יעל גפני מקבל פניות רבות הנוגעות להפרעת קשב וריכוז. לפני שניגע בתהליכי האימון שנועדו לסייע למתמודדים עם ההפרעה, נפנה רגע על מנת להבין מהי הפרעת קשב וריכוז וכיצד היא משפיעה על המתמודדים עמה.

הפרעת קשב וריכוז

הפרעת קשב וריכוז היא הפרעה נוירו- התפתחותית, השכיחה מבין ההפרעות הנוירו- התפתחותיות בקרב ילדים ונוער (בין 5% ל- 10% מהילדים בגילאי בית הספר היסודי סובלים מרמה כלשהי של ההפרעה). הגדרתה כהפרעה נוירו- התפתחותית חשובה על מנת להבהיר כבר בשלב זה נקודה חשובה לגביה: הפרעת קשב וריכוז היא כרונית. לא ניתן להירפא או להחלים ממנה, אך בהחלט ניתלן (באמצעות טיפול וסיוע מתאימים) להגיע לתפקוד תקין בהחלט בחיים לצד ההפרעה.
הפרעת קשב וריכוז פוגע בסדרה של יכולות שונות, המרכיבות יחד את המושג הכללי "קשב": יכולת המיקוד לאורך זמן, היכולת לביצוע מספר מטלות בו זמנית ("מולטי טאסקינג" בלעז), היכולת "להתגונן" מפני הסחות דעת (בדמות רעשים בסביבה או גירויים פנימיים של רגשות ומחשבות), היכולת לעבור בין מטלות בצורה יעילה וכד'. בנוסף לסימפטומים הקשביים, הפרעת קשב וריכוז מלווה לעתים קרובות בנטיות התנהגותיות של אימפולסיביות והיפראקטיביות.
מעבר לקשיים הלימודיים שההפרעה מסבה (שהם בד"כ הכי בולטים למתבונן מהצד, וגם הכי קלים להבנה- ילד שמתקשה להקשיב מתקשה ללמוד- זה ברור), להתמודדות עם הפרעת קשב וריכוז נכונה גם התמודדות רגשית לא פשוטה: ילדים אלה נושאים עמם לרוב היסטוריה ארוכה של כישלונות לימודיים, ונלווית לכך תחושה כרונית כי הם מאכזבים את הוריהם ואת הצוות החינוכי. במקרים בהם ההפרעה מלווה גם בהיפראקטיביות, ילדים אלה עלולים לסבול מבידוד חברתי (עקב קושי של חברת הילדים להכיל את פעלתנות היתר שלהם), ומתחושה כי הם מתישים את המבוגרים בסביבתם (תחושה שהיא הרבה פעמים נכונה). כל אלה מציירים תמונה של ילדים המועדים יותר משאר בני גילם לפתח תסכול קשה, מצוקה רגשית, בדידות ופגיעה חמורה בדימוי העצמי ובערך העצמי שלהם.

אימון לבעלי הפרעת קשב וריכוז

כדרך לטיפול בקשיים שונים, אימון נועד לסייע למתאמנים להיכנס לתהליך שהוא מוגדר ומובנה, עם קריטריונים ברורים להערכת התקדמות והצלחה, עם יעדים תחומים בזמן ומטרות ברורות ומוסכמות. עבור מתאמנים הסובלים מקשי קשב וריכוז, אימון הוא כלי מצוין מאחר והוא עוקף עבורם את אחד הקשיים המרכזיים בהתמודדות עם ההפרעה: בעלי הפרעת קשב וריכוז לעתים קרובות חווים את העולם כרועש וכאוטי, ובגלל הקושי שלהם להתמקד הם גם מתקשים להתארגן בבואם להניע תהליכים שונים (למשל- לתכנן למידה למבחן או לתכנן אירוע כלשהו). תהליך של אימון קודם כל מאפשר למתמודדים עם ההפרעה להסתייע בארגון התהליך וניסוח המטרות והיעדים שלו. הדבר אף מעניק להם תחושת שליטה ומסוגלות שלעתים קרובות מדי חסרה בחיים לצד הפרעת קשב וריכוז. לאחר מכן, יוצאים המתאמן והמאמן לדרך, במהלכה הם לומדים יחד אסטרטגיות שונות להתמודדות עם הקשיים השונים, פורטים אותם לקשיים ספציפיים ויומיומיים ומסכימים בינם על דרכים להתמודדות (וכאן נכנס אלמנט נוסף של תהליך האימון- הפיכת קושי שנשמע גדול ומורכב לסדרה של קשיים מצומצמים יותר, ומכאן גם אפשריים יותר להתגברות). יעל גפני מזמינה ילדים (והוריהם) המתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז להצטרף לצעד נוסף במסע לשיפור איכות חייהם ורווחתם האישית.

נכתב ע"י: פורטל אבחון

גפני יעל פייסבוק

יעל גפני |להציג את כל הפוסטים של יעל גפני

יעל גפני היא מטפלת מוסמכת בשיטת אלבאום. בעבודתה, יעל מטפלת בפונים ממגוון גילאים, החל מילדים בגילאי גן טרום חובה וחובה, דרך תלמידי יסודי, מתבגרים ועד בוגרים. הטיפול עוסק בקשת רחבה של קשיים, הכוללים קשיים חברתיים, פגיעה בביטחון העצמי, קשיי למידה, הפרעות קשב וריכוז, היפראקטיביות, בעיות של ויסות חושי וסרבול מוטורי, קשיי יציבה, הכנה לכיתה א' ועוד. יעל גפני עובדת באזור כפר ויתקין, והיא עושה שימוש במגוון כלים טיפוליים הנגזרים משיטת אלבאום, עליה נספר במאמר זה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »
שיתופי פעולה חינוכיים
  • ייעוץ זוגי ויועצת זוגיות – אוראל שופן
  • קייטרינג על האש לאירועים קטנים
  • קייטרינג אסאדו כשר לחתונה
  • קייטרינג לאירועים – המנגליסטים
  • קרוואנים להשכרה, השכרת קרוואן – אוטקרוואן
  • קייטרינג בשרי או חלבי בטבע
פוסטים אחרונים
  • טיפול בבעיות רגשיות באמצעות פסיכותרפיה
  • הפרעות קשב וריכוז – מה מגיע לכם מהמדינה
  • מה זה הערכה פסיכיאטרית?
  • היפראקטיביות, אימפולסיביות והפרעות בתחום הקשב והריכוז
  • נופים שאפשר לראות רק דרך נהיגה בדרכים
נבנה על ידי מערכת Net-fix - Net-fix.co.il
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס