טלפון: 03-6354483
פורטל מאבחנים ומטפלים
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
פורטל מאבחנים ומטפלים
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
מרכז אמיר – אבחון פסיכודידקטי
אבחון קשב וריכוז » אבחון פסיכודידקטי » מרכז אמיר – אבחון פסיכודידקטי

מרכז אמיר – אבחון פסיכודידקטי

מרכז אמיר- אבחון וטיפול קשב וריכוז 31 באוקטובר 2013 11:31 סגור לתגובות על מרכז אמיר – אבחון פסיכודידקטי

ילדים ובני נוער, בין אם בבית ובין אם במסגרת החינוכית, עשויים להפגין מגוון רחב של קשיים ובעיות. לקשיים אלה יכולים להיות מקורות והסברים שונים. ללא הבנה של הבסיס העומד מאחורי הבעיה, לא ניתן לסייע ולהתערב באופן שהולם את הקשיים והצרכים של הסובל ממנה…

מדוע אבחון?

ילדים ובני נוער, בין אם בבית ובין אם במסגרת החינוכית, עשויים להפגין מגוון רחב של קשיים ובעיות. לקשיים אלה יכולים להיות מקורות והסברים שונים. ללא הבנה של הבסיס העומד מאחורי הבעיה, לא ניתן לסייע ולהתערב באופן שהולם את הקשיים והצרכים של הסובל ממנה. דוגמא שממחישה נקודה זו (הגם שהיא פשטנית במידת מה): שלושה תלמידים בבית הספר היסודי מפגינים קשיים בתחום לימוד מסויים. בעוד ששלושתם מראים את אותו סימפטום, אחד מהם סובל מלקות למידה, השני סובל מקשיי קשב וריכוז, ואילו השלישי מתמודד עם חרם שעשו עליו חבריו לכיתה. כל השלושה יכולים להסביר את תמונת הקושי שנוצרה, אך כמובן שעבור כל אחד מהם נבנה תכנית טיפולית שונה, בעלת מוקדים שונים.

אבחון פסיכודידקטי

בהתאם לכך, ילדים שפונים למרכז אמיר סנטר עם בעיות למידה, מופנים על פי רוב לעריכת אבחון פסיכודידקטי. אבחון פסיכודידקטי נועד לתת תמונה מקיפה ושלמה ככל האפשר למצבו הקוגניטיבי והרגשי של המאובחן, על מנת לנסות ולספק (או לשלול) הסבר לבעיה. האבחון הפסיכודידקטי מחולק לשני חלקים:
החלק הדידקטי- החלק הדידקטי נועד לבחון את כישורי הילד בשלושת מיומנויות היסוד של הלמידה (קריאה, כתיבה ויכולת חשבונית). בנוסף, בחלק זה נבדקת גם שורה של תפקודים ויכולות המעורבים בתהליך הלמידה, תומכים בו ומאפשרים את קיומו. תפקודים אלה כוללים יכולות תפיסה (חזותית, שמיעתית או מרחבית), יכולות ויזו- מוטוריות וגרפו- מוטוריות (תיאום יד עין, כתיבה ושרטוט), תפקודי זיכרון (לטווח קצר ולטווח ארוך), תפקודי שפה וכן היבטים שונים של סגנון העבודה (התארגנות, בקרה על טעויות, קצב עבודה וכד').

החלק הפסיכולוגי- חלק זה באבחון נועד להשלמת התמונה של החלק הדידקטי. בעוד שהחלק הדידקטי נותן הצצה ליכולות הקוגניטיביות של הילד, חלק גדול מהקשיים עשוי לנבוע ממצוקה רגשית (עכשווית או מתמשכת), ולא ניתן להתעלם מאפשרות זו בתכנון התערבות לסיוע. בחלק זה נבדק מצבו הרגשי של הילד, והוא כולל בדיקה של תפיסת המציאות ותפיסת העצמי, יכולות חברתיות, חרדות ופחדים וכן היבטים של האינטליגנציה הכללית (באופן פחות "מוכוון בית ספר" מאשר זה שנבדק בחלק הדידקטי).

לאחר העברת שני החלקים, עורך המאבחן אינטגרציה של המידע שנאסף במסגרתם, ומבצע מיפוי של נקודות החולשה והחוזק הקוגניטיביות והרגשיות של הילד. נקודות החוזק, קרי התחומים בהם יכולותיו של הילד תקינות ואף גבוהות, הן חשובות לתהליך הטיפול מאחר והן עשויות לשמש בסיס חזק לסיוע שהילד יקבל. בהתאם לממצאי האבחון ומסקנותיו, צוות אמיר סנטר בונה תכנית התערבות על מנת לסייע לילד באופן המיטבי. תכנית כזו עשויה לכלול המלצות להוראה מתקנת, טיפול רגשי, טיפול בקשב וריכוז וכד'. תכנית הטיפול נשענת על ממצאי האבחון ובכך היא מותאמת אישית לכל ילד על פי צרכיו, קשייו ויכולותיו. באמצעות אבחון נכון נוכל להתאים את הטיפול הטוב ביותר למטופל.

נכתב ע"י: פורטל אבחון

ביותר הטוב לאבחון למידה מרכז

מרכז אמיר- אבחון וטיפול קשב וריכוז |להציג את כל הפוסטים של מרכז אמיר- אבחון וטיפול קשב וריכוז

 

אמיר סנטר הוא מרכז רב-מקצועי העוסק במתן שירותי אבחון וטיפול בתחומי התפתחות הילד השונים. בין הפונים למרכז ניתן למנות ילדים (והוריהם) הסובלים מקשת רחבה של קשיים ולקויות: הפרעות קשב וריכוז, בעיות התנהגות, קשיים לימודיים, מצוקה רגשית וכיוב'. שירותי מרכז אמיר סנטר מיועדים לילדים בני שלוש שנים ומעלה, והם ניתנים בעברית ובערבית. מתן שירותים ייעודיים למגזר הערבי היא אחת מנקודות הייחוד העיקריות של המרכז. צוות המרכז פועל מתוך השקפת עולם הרואה באבחון נכון ומעמיק רכיב קריטי בתכנון הטיפול וסיוע בהתגברות על הקושי והבעיה.


יצירת קשר: 046746664, 049980289, 0545298178 - חסן דגים.


« פוסט קודם
פוסט הבא »
שיתופי פעולה חינוכיים
  • ייעוץ זוגי ויועצת זוגיות – אוראל שופן
  • קייטרינג על האש לאירועים קטנים
  • קייטרינג אסאדו כשר לחתונה
  • קייטרינג לאירועים – המנגליסטים
  • קרוואנים להשכרה, השכרת קרוואן – אוטקרוואן
  • קייטרינג בשרי או חלבי בטבע
פוסטים אחרונים
  • טיפול בבעיות רגשיות באמצעות פסיכותרפיה
  • הפרעות קשב וריכוז – מה מגיע לכם מהמדינה
  • מה זה הערכה פסיכיאטרית?
  • היפראקטיביות, אימפולסיביות והפרעות בתחום הקשב והריכוז
  • נופים שאפשר לראות רק דרך נהיגה בדרכים
נבנה על ידי מערכת Net-fix - Net-fix.co.il
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס