טלפון: 03-6354483
פורטל מאבחנים ומטפלים
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
פורטל מאבחנים ומטפלים
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
מרכז תמר – לקויות למידה
אבחון קשב וריכוז » לקויות למידה » מרכז תמר – לקויות למידה

מרכז תמר – לקויות למידה

מרכז תמר 16 בספטמבר 2013 19:19 סגור לתגובות על מרכז תמר – לקויות למידה

לקויות למידה הן קבוצה של לקויות התפתחותיות, הפוגעות בתפקודי הלמידה הבסיסיים של האדם (קריאה, כתיבה ויכולת חשבונית). לקויות למידה הן לרוב בעלות בסיס נוירו- התפתחותי, והן כרוניות- כלומר, לא ניתן "להחלים" מלקויות למידה או "לרפא" אותן…

לקויות למידה

לקויות למידה הן קבוצה של לקויות התפתחותיות, הפוגעות בתפקודי הלמידה הבסיסיים של האדם (קריאה, כתיבה ויכולת חשבונית). לקויות למידה הן לרוב בעלות בסיס נוירו- התפתחותי, והן כרוניות- כלומר, לא ניתן "להחלים" מלקויות למידה או "לרפא" אותן. עם זאת, באמצעות אבחון נכון של הקשיים, והתערבות טיפולית וחינוכית מתאימה, ניתן בהחלט להביא את האדם לקוי הלמידה לתפקוד לימודי תקין. חשוב לציין כי אין קשר בין לקויות למידה לאינטליגנציה (לקויי למידה עשויים להיות בעלי אינטליגנציה ממוצעת, גבוהה או נמוכה). זו נקודה חיובית מאחר והיא מאפשרת לנו אופטימיות באשר לסיכויי ההצלחה של תלמיד לקוי למידה, אך היא טומנת בחובה גם בעייתיות: בניגוד ללקויות נרחבות יותר (כמו פיגור שכלי, למשל), לקויות למידה אינן נראות לעין ומתבטאות רק כאשר האדם נדרש לעשות שימוש בכישורים הלקויים. מסיבה זו, תלמידים לקויי למידה עשויים להיתפס כעצלנים או סרבנים, והסביבה הקרובה שלהם עלולה להחמיץ את העובדה כי הם סובלים מלקות, ולהעניק להם יחס שיפוטי וביקורתי, במקום את התמיכה לה הם זקוקים. לכן תלמידים לקויי למידה מצויים בסיכון מוגבר לתסכול, פגיעה בדימוי העצמי ומצוקה רגשית. מסיבה זו, אבחון של הקשיים הוא חשוב מאין כמוהו.

אבחון פסיכודידקטי

אבחון פסיכודידקטי הוא תהליך אבחוני שנועד לספק תמונה מקיפה ושלמה של כישורי הלמידה של המאובחן, לצד נקודות החולשה והקושי שלו. בנוסף, האבחון כולל גם הערכה של המצב הרגשי, מתוך ההבנה שקשיי למידה עשויים בהחלט להיות מוסברים גם על ידי גורמים רגשיים כגון חרדה, דיכאון או תגובה למשבר נוכחי. במסגרת האבחון, נבדקת רמת תפקודו של המאובחן במיומנויות הלמידה הבסיסיות, וכן בשורה של יכולות נוספות, המרכיבות יחד את התמונה הכללית של כישורי הלמידה. יכולות אלה כוללות תפיסה (חזותית, שמיעתית, מרחבית), תפקודי זיכרון (לטווח קצר או לטווח ארוך), תפקודי ויזו-מוטוריים וגרפו-מוטוריים, קשב וריכוז, סגנון עבודה ואסטרטגיות למידה. בנוסף, נבדקים היבטים של מצבו הרגשי של המאובחן. חלק זה כולל הערכה של תפיסת העצמי ותפיסת האחר, מידת הכוחות הנפשיים, חרדות, לחצים וקשיים והבנה חברתית. עם תום האבחון נערכת אינטגרציה של המידע שנאסף במהלכו, על מנת להגיע להבנה מעמיקה של מקור הקושי, ועל בסיס הבנה זו לתכנן את הטיפול המיטבי עבור המאובחן.
במרכז תמר נערכים אבחונים פסיכו דידקטיים על ידי פסיכולוגים חינוכיים מומחים. האבחון נערך על פני מספר מפגשים והוא כולל, בנוסף לאבחון עצמו, מפגש היכרות ושיחה עם הילד והוריו וכן מפגש סיכום בו נמסרות תוצאות האבחון ונדונות אפשרויות הטיפול והסיוע בהמשך. האבחון מתאים לתלמידים בכל הגילאים, מבית הספר היסודי, חטה"ב, תיכון ועד סטודנטים ובוגרים, והוא תורם במיוחד במצבים בהם יש חשד שהתפקוד הלימודי מושפע מקשיים רגשיים. ההחלטה לקיים את האבחון מתקבלת לאחר שאיש מקצוע פגש את הילד והוריו והמליץ כי זו הדרך הטובה ביותר להבין את הקושי.

נכתב ע"י: פורטל אבחון

אביב ולקויות למידה מרכז קשב

מרכז תמר |להציג את כל הפוסטים של מרכז תמר

מרכז תמר-טיפול רב תחומי,פורטל אבחון

מרכז תמר הוא מרכז טיפולי רב תחומי. המרכז ממוקם באזור הצפון הישן בתל אביב, והוא מציע מגוון רחב של התערבויות טיפוליות ואבחוניות עבור הילד, המתבגר והמשפחה. בין השירותים שמרכז תמר מציע ניתן למנות טיפולים פסיכולוגיים פרטניים וקבוצתיים, טיפול משפחתי והדרכות הורים, טיפולים שונים בהבעה ויצירה (מוסיקה, פסיכודרמה, תנועה, אמנות), ייעוץ פסיכיאטרי, ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, טיפולים להפרעות שפה ותקשורת, קבוצות לילדים בנושאים שונים (מיומנויות חברתיות, מוכנות לכיתה א' וכיוב'), אבחונים דידקטיים ופסיכו דידקטיים ועוד. המרכז נוסד על ידי ד"ר תמר מוזס, מומחית לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר, והוא מאוייש על ידי צוות רב מקצועי של פסיכולוגים, תרפיסטים ואנשי אבחון וטיפול האמונים על מתן כלל השירותים והמענים תחת קורת גג אחת.

« פוסט קודם
פוסט הבא »
שיתופי פעולה חינוכיים
  • אבחונים פסיכודידקטיים – מהם?
  • אבחון דידקטי מחיר – כמה זה עולה לנו?
  • מאבחן דידקטי – מיהו המאבחן?
  • מבחן פסיכודידקטי – מהי מטרת האבחון?
  • אבחונים דידקטיים – דברים שיש לדעת
  • אבחון פסיכודידקטי מחיר – מחירו של האבחון
  • מכון לאבחון פסיכודידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי בדרישת בית הספר
  • אבחון דידקטי באנגלית
  • אבחון דידקטי בחשבון
  • אבחון דידקטי בירושלים
  • אבחון פסיכודידקטי ירושלים
פוסטים אחרונים
  • טיפול בבעיות רגשיות באמצעות פסיכותרפיה
  • הפרעות קשב וריכוז – מה מגיע לכם מהמדינה
  • מה זה הערכה פסיכיאטרית?
  • היפראקטיביות, אימפולסיביות והפרעות בתחום הקשב והריכוז
  • נופים שאפשר לראות רק דרך נהיגה בדרכים
נבנה על ידי מערכת Net-fix - Net-fix.co.il
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס