טלפון: 03-6354483
פורטל מאבחנים ומטפלים
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
פורטל מאבחנים ומטפלים
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
מ.י.ה- מרכז ילדים הורים – הוראה מתקנת
אבחון קשב וריכוז » ADD בילדים » מ.י.ה- מרכז ילדים הורים – הוראה מתקנת

מ.י.ה- מרכז ילדים הורים – הוראה מתקנת

Avatar מ.י.ה - מרכז ילדים והורים 25 בפברואר 2014 11:34 סגור לתגובות על מ.י.ה- מרכז ילדים הורים – הוראה מתקנת

הוראה מתקנת היא ענף של החינוך, העוסק בסיוע וטיפול בקשיי למידה משמעותיים. התלמיד הזקוק להוראה מתקנת הוא זה שלמרות השקעה ומאמץ לא מצליח לתפקד בלימודים ברמה המצופה ממנו (בהתאם לגילו ולשנות הלימוד שלו)…

מהי הוראה מתקנת

הוראה מתקנת היא ענף של החינוך, העוסק בסיוע וטיפול בקשיי למידה משמעותיים. התלמיד הזקוק להוראה מתקנת הוא זה שלמרות השקעה ומאמץ לא מצליח לתפקד בלימודים ברמה המצופה ממנו (בהתאם לגילו ולשנות הלימוד שלו).

מדוע "מתקנת"? מהו בעצם ה"תיקון" הנדרש? אין הכוונה, כמובן, לתיקון של קלקול מסוים בתלמיד עצמו. למרות שפעמים רבות תלמידים מתקשים עשויים לשאת בקרבם את התחושה שהם "מקולקלים", ולחוות את עצמם כמאכזבים ופחות מוצלחים מחבריהם לספסל הלימודים, חשוב להבהיר כי התיקון הנעשה במסגרת ההוראה המתקנת נוגע לדברים שהתלמיד עושה ולא למי שהוא: תיקון של תפיסה שגויה, תיקון סגנון עבודה לקוי (או כזה שאינו מותאם ליכולות ולקשיים של התלמיד), הקניית אסטרטגיות למידה תקינות וכיוב'.

הוראה מתקנת- כיצד?

יש מספר עקרונות שעל פיהם נבנות תכניות הוראה מתקנת. העקרון המרכזי הוא שבניגוד להוראה הכיתתית (ממנה התלמיד ככל הנראה לא מפיק תועלת מספקת), הוראה מתקנת היא פרטנית. ככזו, היא מותאמת באופן אינדיווידואלי וייחודי לצרכים ולקשיים הספציפיים של התלמיד. יש מקרים שבהם הוראה מתקנת נערכת בקבוצות קטנות, וגם במקרים כאלה- הקבוצה נבנית כך שחבריה יהיו בעלי רמה דומה וקשיים דומים, ובכל היא מאפשרת התאמה של ההוראה ללומדים.
עקרון חשוב נוסף בהוראה מתקנת הוא מתן הזדמנות ללמידה אקטיבית וחווייתית. התלמיד היושב בכיתה- מצופה ממנו לצרוך את הידע מהמורה המעביר את השיעור, לקלוט אותו, להפנים אותו, לזכור אותו וכמובן- להביע אותו במבחן או בשיעורי הבית. למעט שלב הבחינה וההערכה- בכל שלבי תהליך הלמידה התלמיד הוא פסיבי כמעט לגמרי. בהוראה מתקנת ננקטת גישה שונה, כאשר התלמיד נוטל חלק פעיל בלמידה, דרך יישומים, המחשות, משחקים וכד'. השימוש באלה נובע מתוך ההבנה שככל שהתלמיד נוטל חלק פעיל יותר בלמידה, כך גדל הסיכוי שהוא יפיק ממנה תועלת ויפנים את החומר דרך ערוצים נוספים מלבד הערוץ של הקשבה פסיבית.
בנוסף, הוראה מתקנת נערכת תמיד תוך התייחסות למצבו הנוכחי של התלמיד והבאתו בחשבון. ראשית תהליך ההוראה המתקנת באיסוף מידע מהתלמיד, הוריו וצוות המסגרת החינוכית. על בסיס המידע נבנית תכנית העבודה ויעדיה, כאשר לכל אורך התהליך נערכת בדיקה מתמדת של ההתקדמות, והגמשה של יעדי התכנית במידת הצורך. גם נקודה זו מהווה הבדל משמעותי בין הוראה מתקנת להוראה כיתתית, כאשר באחרונה נעשית הערכת התקדמות פעמים בודדות, לרוב סביב מבחן או סוף שנת לימודים.

מרכז מ.י.ה מציע לפונים אליו הוראה מתקנת על פי עקרונות המרכז והתחום- יחס אישי, היכרות מעמיקה וליווי משמעותי של התלמיד והוריו בצליחת הקשיים הניצבים בפניהם.

נכתב ע"י: פורטל אבחון

מבדק מוקסו
Avatar

מ.י.ה - מרכז ילדים והורים |להציג את כל הפוסטים של מ.י.ה - מרכז ילדים והורים

מיה-מרכז ילדים והורים פורטל אבחון

מרכז מ.י.ה הוא מרכז חינוכי העוסק באימון, העצמה וסדנאות המיועדות להורים, פעוטות וילדים. המרכז, הממוקם בפתח- תקוה, נוסד על מנת לאפשר מענה לצרכים שונים של הורים לפעוטות וילדים מפתח- תקוה והסביבה. צוות המרכז מחזיק בתפיסה לפיה כל פעילות או תהליך חינוכי המערב ילדים, צריך להיעשות מתוך היכרות מעמיקה ומשמעותית עם עולם החינוך לגיל הרך, ולהיות מאופיין במגע ובתשומת לב אישית לכל ילד וילד. לכן הפעילויות במרכז מ.י.ה נערכות בקבוצות קטנות. מרכז מ.י.ה נוסד על ידי אינה ניסים, גננת ומורה מוסמכת. מעבר להשכלתה בתחום הכוללת תואר בחינוך ממכללת בית ברל, אינה היא בעלת ניסיון של 15 שנה, במהלכן הכירה לעומק את מערכות החינוך לגיל הרך/

« פוסט קודם
פוסט הבא »
מאבחנים ב-קליק
שיתופי פעולה חינוכיים
  • ייעוץ זוגי ויועצת זוגיות – אוראל שופן
  • קייטרינג על האש לאירועים קטנים
  • קייטרינג אסאדו כשר לחתונה
  • קייטרינג לאירועים – המנגליסטים
  • קרוואנים להשכרה, השכרת קרוואן – אוטקרוואן
  • קייטרינג בשרי או חלבי בטבע
קטגוריות
  • ADD בילדים (11)
  • ADD במבוגרים (4)
  • אבחון Tova | מבחן טובה (14)
  • אבחון דידקטי (19)
  • אבחון פסיכודידקטי (9)
  • אימון קשב וריכוז (14)
  • דיסלקציה (22)
  • הוראה מתקנת (13)
  • הפרעות קשב וריכוז (103)
  • טיפול רגשי (15)
  • לקויות למידה (31)
  • מבדק MOXO | אבחון מוקסו (14)
אבחון MOXO לקשב וריכוז
נבנה על ידי מערכת Net-fix - Net-fix.co.il
גלילה לראש העמוד