טלפון: 03-6354483
פורטל מאבחנים ומטפלים
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
פורטל מאבחנים ומטפלים
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
עולמם של המתמודדים עם לקויות למידה
אבחון קשב וריכוז » לקויות למידה » עולמם של המתמודדים עם לקויות למידה

עולמם של המתמודדים עם לקויות למידה

מרכז פלדמן 14 ביולי 2014 10:44 סגור לתגובות על עולמם של המתמודדים עם לקויות למידה

מהן לקויות למידה? ההגדרה הקלינית של לקויות הלמידה מציגה תמונה יחסית ברורה, של תופעה עם גבולות ידועים ומופע מוכר: לקויות למידה הן קבוצה של לקויות נוירו- התפתחותיות, במסגרתן נפגע תפקודו של האדם באחד מתפקודי הלמידה המרכזיים (קריאה, כתיבה ויכולת מתמטית- אם כי עשויות להיות לקויות ספציפיות יותר), באופן שפוגם ביכולתו לרכוש ידע או מיומנויות בהתאם לנורמה המצופה ממנו (על פי גילו ומספר שנות הלימוד שלו). התלמיד לקוי הלמידה הוא זה שמותיר על אנשי הצוות החינוכי רושם של תלמיד אינטליגנט ומשקיע, שמסיבה לא ברורה שקשה "לשים עליה את האצבע"- הישגיו נמוכים והתסכול סביבם רב. סימנים נוספים ללקויות למידה כוללים קשיים בקשב וריכוז, ספי חישה משובשים, אימפולסיביות, קשיי זכירה, קשיי עיבוד מידע וקשיים מוטוריים.
עירית דנאי, פסיכותרפיסטית מטפלת מוסמכת בשיטת אלבאום ומנהלת סניף כפר סבא של מרכז "רצונות", מבקשת להזכיר כי ההגדרה הבהירה והפשוטה הנ"ל לא ממצה את כל היבטי התופעה. נכון, לקויות למידה הן בעיקרן פגיעה בתפקודים לימודיים, אך יש פן נוסף ומשמעותי לא פחות:
לקויות למידה אינן נראות לעין. בניגוד ללקויות הקשורות במנת משכל (פיגור שכלי) או לקויות תקשורת- האדם לקוי הלמידה מתפקד באופן תקין בכל התחומים, למעט זה שבו הוא לקוי. מכאן, שהלקות "מרימה את ראשה" רק כאשר התלמיד נדרש לבצע מטלה הקשורה בתחום לימודים מסוים. הדרך ממצב זה לתיוג התלמיד כעצלן, סרבן, "עושה דווקא" וכיוב'- קצרה. בנוסף לתיוג זה, תלמידים המתמודדים עם לקויות למידה נושאים איתם לא אחת מטען ארוך, כבד ומעיק של כישלונות ואכזבות, שהציפייה להם הופכת לנבואה המגשימה את עצמה. הם עשויים להסתובב בעולם בתחושה שהם לא- מוצלחים, מאכזבים את סביבתם ונחותים לעומת חבריהם לספסל הלימודים. כל הסיבות הללו הופכות את התלמיד לקוי הלמידה למועד במיוחד לפיתוח תסכול, מצוקה רגשית ודימוי עצמי פגוע. קשיים אלו אינם נכללים בגדרה הקלינית של הלקויות, אך משקלם בחוויית התלמיד ובאפשרות לסייע בהתגברות על הלקות- עצום.

לקויות למידה במרכז רצונות

על מנת לעמוד על טיב הקושי ומקורו, עירית דנאי וצוות מרכז רצונות עורכים אבחון מקיף. אבחון כזה הוא קריטי לגיבוש דרכי התערבות מתאימות לסיוע לכל תלמיד ותלמיד, והוא כולל: שאלון מקיף לאיסוף מידע על תפקודו של המאובחן בכלל תחומי החיים (גם מזווית ראיה התפתחותית), אבחון M.Q.C לבדיקת היכולות המוטוריות והמערכות החושיות, אבחון במערכת פוסטוגרפית ממוחשבת (Tetrax) שנועדה לאתר הפרעות בבקרת היציבה ושיווי המשקל (היבטים אלה של תפקוד מוטורי נמצאו קשורים ללקויות למידה) ואבחון פסיכו- דיאגנוסטי כירולוגי.
כאמור, באבחון נבדק תפקודן של מגוון מערכות שכל אחת מהן תומכת, מאזנת ומשפיעה על תפקודי הלמידה. בין מערכות אלה ניתן למנות את מערכת המוטוריקה הגסה, קשר מוח- עין- יד, מערך היציבה, מוטוריקה עדינה ויכולת גרפו- מוטורית, רגישויות חושיות (רגישות יתר או תת רגישות לטעם, ריח, שמיעה או ראיה) וכן היבטים רגשיים וחברתיים (נטייה למופנמות, נטייה להתפרצויות וכד').
על פי ממצאי האבחון, עירית דנאי וצוות המרכז בונים את תכנית ההתערבות המותאמת לקשייו של המאובחן. הטיפול עשוי לכלול מגוון טכניקות לשיפור תפקודן של המערכות המעורבות בלקות- החל מטכניקות גופניות לחיזוק שרירים ושיפור תיאום תנועתי, וכלה בטכניקות קוגניטיביות ורגשיות של מדיטציה, דמיון מודרך וטכניקות הרפיה.

לקויות למידה

מרכז פלדמן |להציג את כל הפוסטים של מרכז פלדמן

הדרך הכי טובה לתאר בקצרה את מרכז מרכז פלדמן תהיה: חדר כושר למוח. המרכז מאפשר לפונים אליו לאמן ולשפר את תפקודם כאנשים לומדים, דרך העצמה ושכלול של מיומנויות החשיבה שלהם. שיפור תפקודים אלה הוא מפתח משמעותי ביכולת להתקדם, לצלוח ביתר קלות מכשולים ולהצליח בבית הספר, באקדמיה ובחיים. מרכז פלדמן עוסק בהקניית מיומנויות, הרגלי עבודה ואסטרטגיות למידה, המסייעות לכל אדם לומד למצות את יכולותיו ולממש אותן עד תום. המרכז חרט על דגלו שאיפה למצוינות ומחויבות להתאמה מקסימלית של הלמידה וההוראה לכל פונה באופן אישי, על פי צרכיו ומצבו, תוך התייחסות הן לנקודות הקושי והחולשה והן לנקודות החוזק. המרכז הממוקם בתל אביב, מנוהל על ידי ניב פלדמן, דוקטורנט למינהל ומנהיגות חינוכית באוניברסיטת בר אילן, והוא מאויש על ידי צוות מוסמך ומנוסה של מורים מתחומי ההוראה השונים.

« פוסט קודם
פוסט הבא »
שיתופי פעולה חינוכיים
  • ייעוץ זוגי ויועצת זוגיות – אוראל שופן
  • קייטרינג על האש לאירועים קטנים
  • קייטרינג אסאדו כשר לחתונה
  • קייטרינג לאירועים – המנגליסטים
  • קרוואנים להשכרה, השכרת קרוואן – אוטקרוואן
  • קייטרינג בשרי או חלבי בטבע
פוסטים אחרונים
  • טיפול בבעיות רגשיות באמצעות פסיכותרפיה
  • הפרעות קשב וריכוז – מה מגיע לכם מהמדינה
  • מה זה הערכה פסיכיאטרית?
  • היפראקטיביות, אימפולסיביות והפרעות בתחום הקשב והריכוז
  • נופים שאפשר לראות רק דרך נהיגה בדרכים
נבנה על ידי מערכת Net-fix - Net-fix.co.il
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס