טלפון: 03-6354483
פורטל מאבחנים ומטפלים
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
פורטל מאבחנים ומטפלים
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
  • פורטל המאבחנים
  • קשב וריכוז
    • ADD בילדים
    • ADD במבוגרים
  • מבדק מוקסו (Moxo)
  • אבחון טובה (Tova)
  • אימון קשב וריכוז
  • לקויות למידה
  • אבחון דידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי
  • דיסלקציה
  • הוראה מתקנת
  • טיפול רגשי
  • איתור מומחה ב-קליק
  • צור קשר
עינת לביא – טיפול בויסות חושי
אבחון קשב וריכוז » עינת לביא – טיפול בויסות חושי

עינת לביא – טיפול בויסות חושי

עינת לביא 3 בנובמבר 2013 13:58 סגור לתגובות על עינת לביא – טיפול בויסות חושי

לכולנו יש חמישה חושים (טעם, ריח, מישוש, ראייה ושמיעה), באמצעותם אנו באים במגע ואינטראקציה עם הסביבה. בנוסף לחמשת החושים האלה, יש לנו עוד שלושה חושים פנימיים: החוש התנועתי, תחושה עמוקה (שרירים ומפרקים) ותחושה באיברים פנימיים. ויסות חושי הוא בעצם היכולת שלנו להכיל, לעבד ולהתמודד עם מידע המגיע מהחושים, על מנת לפעול בצורה מותאמת בחיי היומיום…

ויסות חושי

לכולנו יש חמישה חושים (טעם, ריח, מישוש, ראייה ושמיעה), באמצעותם אנו באים במגע ואינטראקציה עם הסביבה. בנוסף לחמשת החושים האלה, יש לנו עוד שלושה חושים פנימיים: החוש התנועתי, תחושה עמוקה (שרירים ומפרקים) ותחושה באיברים פנימיים. ויסות חושי הוא בעצם היכולת שלנו להכיל, לעבד ולהתמודד עם מידע המגיע מהחושים, על מנת לפעול בצורה מותאמת בחיי היומיום.

מה קורה כאשר יש ליקוי בויסות חושי?

ליקוי בויסות חושי, בגדול, מתייחס לשני מצבים אפשריים: תגובתיות יתר או תת תגובתיות לגירוי של חוש מסוים. למשל, ילד עם תגובתיות יתר שמיעתית מפגין סיבולת מאוד נמוכה לכל סוג של רעש. זמזום של מאוורר עלול להיחוות כמטריד במיוחד עבורו, ובגן הוא עשוי לחפש לעצמו פינות שקטות הרחק מחברת הילדים על מנת "להתגונן" מפני הרעש שהם מייצרים. דוגמא נוספת יכולה להיות ילד עם תת- גרייה בתחום התחושה העמוקה. ילד כזה ייראה לנו מסורבל, ולא יהיה מודע באופן מלא לתנועותיו ולכוח שהוא מפעיל. כך, הוא עלול להעיף חפצים כאשר התכוון בסה"כ להרימם, או לחפש לפצות על תת- הגרייה על ידי נשיכה, דחיפה, התחככות וכד' עם ילדים אחרים.

כמובן שדפוסים אלה משפיעים על התפתחותו של הילד במגוון תחומים, ויש להם מגוון השלכות. חברתית, ילד זה ימצא עצמו נסוג ומתבודד מחבריו (ולעתים אף גם מאירועים משפחתיים), וגם לימודית- פעמים רבות ההצפה החושית תקשה על הילד להתפנות ללמידה וליטול חלק פעיל בשיעור בכיתה או במפגש בגן. ילדים הסובלים מקשיים בויסות החושי מועדים גם לפתח תסכול, אי שקט ומצוקה רגשית. אלה עשויים לנבוע מהקושי שבהתנהלות יומיומית לצד הלקות בויסות החושי, אך גם מהתגובות שעלולות להתעורר בקרב בני המשפחה, אנשי המסגרת החינוכית וחברת הילדים לאור התנהגותו של הילד הסובל מלקות כזו.

עינת לביא מזמינה ילדים (והורים לילדים) הסובלים מקשיים בויסות החושי לפנות אליה, על מנת לגלות דרכים חדשות לסייע בהתמודדות עם קשיים מסוג זה. גם טיפול באמצעות שיטת אלבאום וגם הפסיכותרפיה הגופנית רואים בגוף כלי משמעותי ויעיל להתמודדות עם קשיים, ומתבסס על העובדה שהמערכות הגופניות והרגשיות של ילדים עדיין מצויות בתהליכי התגבשות והתפתחות, ומכאן שניתן להשפיע עליהן ולנתב אותן לאופנים יותר מסתגלים באמצעות טיפול נכון ותרגול. התמודדות מוצלחת עם קשיי ויסות חושי היא מפתח לא רק לשיפור תפקודו של הילד, אלא גם לשיפור איכות חייו ורווחתו.

נכתב ע"י: פורטל אבחון

בגן בויסות דוגמא לפינות שקטות

עינת לביא |להציג את כל הפוסטים של עינת לביא

עינת לביא היא מטפלת מוסמכת במגוון קשיים תפקודיים וקשיי למידה. אל התחום הטיפולי הגיעה עינת מתוך מקום פרטי ואישי- המפגש עם קשיים אצל בתה שלה. בעקבות הצורך למצוא מענה עבור קשיים אלה נחשפה עינת לשיטת אלבאום, והחליטה ללמוד את השיטה ולהעמיק בה. עינת רואה בשילוב בין הידע והניסיון שרכשה במהלך הסמכתה לבין חווייתה האישית כאם רכיב משמעותי ביכולת שלה להבין לעומק תהליכים טיפוליים והיבטים של התמודדות. בהמשך דרכה הרחיבה עינת את הכשרתה בתחום הטיפול המשלב גוף ונפש ולמדה פסיכותרפיה גופנית (המשלבת תנועה, ציור, מגע ושיחה), וכן הנחיית קבוצות. לאורך דרכה עבדה עינת עם אוכלוסיות מגוונות, הכוללות ילדים ומתבגרים, הורים ואף אוכלוסיות מיוחדות (כגון קבוצות של אסירים). כיום עינת מטפלת בקליניקה פרטית ברעננה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »
שיתופי פעולה חינוכיים
  • אבחונים פסיכודידקטיים – מהם?
  • אבחון דידקטי מחיר – כמה זה עולה לנו?
  • מאבחן דידקטי – מיהו המאבחן?
  • מבחן פסיכודידקטי – מהי מטרת האבחון?
  • אבחונים דידקטיים – דברים שיש לדעת
  • אבחון פסיכודידקטי מחיר – מחירו של האבחון
  • מכון לאבחון פסיכודידקטי
  • אבחון פסיכודידקטי בדרישת בית הספר
  • אבחון דידקטי באנגלית
  • אבחון דידקטי בחשבון
  • אבחון דידקטי בירושלים
  • אבחון פסיכודידקטי ירושלים
פוסטים אחרונים
  • טיפול בבעיות רגשיות באמצעות פסיכותרפיה
  • הפרעות קשב וריכוז – מה מגיע לכם מהמדינה
  • מה זה הערכה פסיכיאטרית?
  • היפראקטיביות, אימפולסיביות והפרעות בתחום הקשב והריכוז
  • נופים שאפשר לראות רק דרך נהיגה בדרכים
נבנה על ידי מערכת Net-fix - Net-fix.co.il
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס