סיפור החיים האישי של אייל מוצא את ביטויו ונשזר בעבודתו עם מתבגרים כיום. אייל הוא בעצמו בעל הפרעת קשב וריכוז (ADHD), אלא שבניגוד לרוב המתמודדים עם ההפרעה כיום, אייל לא אובחן כסובל ממנה בילדותו. למרות זאת, אייל צלח מכשולים רבים ומאתגרים והצליח להביא את עצמו לתפקוד שהוא…
מעגלים של הצלחה: אייל לוי- מאמן אישי
סיפור החיים האישי של אייל מוצא את ביטויו ונשזר בעבודתו עם מתבגרים כיום. אייל הוא בעצמו בעל הפרעת קשב וריכוז (ADHD), אלא שבניגוד לרוב המתמודדים עם ההפרעה כיום, אייל לא אובחן כסובל ממנה בילדותו. למרות זאת, אייל צלח מכשולים רבים ומאתגרים והצליח להביא את עצמו לתפקוד שהוא הרבה מעבר למה שאנו מכנים "תפקוד תקין". דרכו של אייל כללה סיום קורס קצינים בהצטיינות ותואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול, אבל חשוב לזכור כי מעבר להישגים מרשימים אלה- עבור נער בעל קשיי קשב וריכוז, גם אבני דרך "שגרתיות" יותר כמו סיום בית הספר היסודי והתיכון מהוות נקודות ציון משמעותיות ביותר, שאינן מובנות מאליהן. לאחר שש עשרה שנים בעולם העסקי (כמהנדס תעשייה וניהול) החליט אייל להקדיש עצמו לאימון, ומצא עצמו עובד בעיקר עם ילדים ובני נוער המתמודדים גם הם עם הפרעות קשב וריכוז. אייל מביא לתהליך האימון את סיפורו ונסיונו האישי, כמקור השראה ותקווה הן עבור עצמו והן עבור מתאמניו.
אימון למתבגרים
אימון אישי הוא תהליך טיפולי שנועד להביא את המתאמן ליכולת לבצע שינויים רצויים בחייו, על פי שאיפותיו וצרכיו. תהליך האימון (שנעשה בליווי המאמן) כולל בנייה של תכנית מפורטת, שמבנה ומסדרת את הדרך שהמתאמן צריך לעבור עד שיוכל להכריז כי "הגיע ליעד". למרות התיאור הקצר הנ"ל, תהליך האמון הוא מורכב (ויש לכך גם רציונל אימוני): התהליך לוקח מטרות שנראות גדולות ובלתי אפשריות, ומאפשר למתאמן לפרק אותן למטרות קטנות, או יעדי- ביניים, אשר עבור כל אחת מהן מסכמים המאמן והמתאמן על הדרך להשיגה ולוח הזמנים הרצוי. לכל אורך האימון נערך מעקב משותף אחר השגת היעדים והעמידה בלוחות הזמנים. כמובן שבמידה ויש צורך, נערכת חשיבה מחודשת ונעשים הגמשה ועדכון של התכנית בהתאם להתקדמות. המאמן נמצא שם בשביל המתאמן לכל אורך הדרך, כדמות לשיתוך של חוויות, סיוע בקשיים המתגלים במהלך האימון ומתן עידוד ומוטיבציה בדרך הלא פשוטה. באימון אישי עם מתבגרים, אייל לוי עובד עם המתאמנים על מגוון רחב של תחומים המאפיינים התמודדויות של בני נוער. בין תחומים אלה ניתן למנות את שיפור הביטחון העצמי, טיפוח דיבור עצמי ושיח פנימי חיובי, ניהול עצמי, התארגנות וניהול זמן, מערכות היחסים עם ההורים, שיפור ההישגים הלימודיים, שיפור המעמד החברתי, שיפור השליטה במצבי רוח וכיוב'. מתוך נסיונו הן כמאמן והן כנער עם הפרעת קשב וריכוז, אייל יודע וזוכר כל העת כי נערים ונערות המתמודדים עם קשיים מסוג זה, מועדים לא פעם למצוקה רגשית ופגיעה בדימוי העצמי שלהם, וכי תהליך אימון מוצלח הוא כזה המוביל אותם לקבל עצמם כדמויות יותר חיוביות ומסוגלות. תחושת היכולת וההתגברות על הקושי היא א'-ב' של ההתמודדות.
נכתב ע"י: פורטל אבחון