לא צריך להשלים עם נוכחות של לקויות למידה
על אף העובדה המצערת, כי, לקויות למידה הינן לקויות אשר פוגעות באופן ישיר וקשה בתפקודים התפתחותיים ולימודיים בסיסיים, יסודיים וחיוניים ביותר, מדובר גם בלקויות מולדות אשר כלל לא מניחות לפרטים אשר סובלים מהן גם במהלך גילאים בוגרים ומבוגרים. להוסיף לכך את העובדה, כי, לקויות הלמידה מחזיקות בכוח הרסני ביותר, כזה אשר ביכולתו להחריב כל התפתחות אישית, עיונית ומקצועית תקינה, הרי ושמדובר בבעיה אשר פשוט חובה לטפל בה. יתרה מכך, אם עד לפני כמה עשרות שנים, מתי שלקויות הלמידה הפכו לתחלואים בעלי קונצנזוס, ארגז הכלים החינוכי והטיפולי כלל מעט מאוד אמצעים לטיפול בהן, הרי והיום, כלל לא צריך להשלים עם נוכחות ולו של לקות הלמידה המזערית והמינורית ביותר. בטח כאשר קיימים אינספור שיטות אבחון יסודיות ביותר, שיטות טיפול חיוניות ביותר ומערכות לימודים מותאמות באופן אישי לבעלי הלקויות.
כל מה שצריך לדעת על אבחון לקויות למידה ועוד
בין הסוגים הנפוצים והבכירים של אבחון לקויות למידה ניתן למצוא את האבחון הדידקטי, הפסיכודידקטי ועוד אבחונים ממוחשבים ופורצי דרך אחרים. כל כולם, ללא שום יוצא מן הכלל, באים לאבחן פרטים אשר התלוננו על קשיים וגילויים של לקויות כאלה או אחרות, קשיים ותוצאות לא מספקים או לא משקפים בלימודים ועוד. בהתאם, כל אבחון באשר הוא שם לעצמו את כל המטרות הבאות: מיפוי הקשיים אשר עליהם התלונן המאובחן / מיפוי הכישורים האישיים והלימודים השונים שלו / הטמעת ממצאים של שני השלבים האמורים בעבור יצירת פתרון לימודי מותאם אישית ופיתוח היכולות האישיות של המאובחן / גילוי מקורן של הלקויות בעבור התמודדות חיונית וקלה ביותר עימן בטווח הזמן הקצר והארוך כאחד / ניתוח לאורך ולרוחב של התהליכים המחשבתיים כמו תהליכי זיכרון ותפיסה מחשבתיים, תהליכים בעיבוד השפה, תהליכים מוטוריים ועוד.
על שיטות טיפול בתחום של לקויות למידה
באופן מובן ביותר, ללא שיטות טיפול מתקדמות וחיוניות, לא יהיה ניתן לעצור ולמזער שום נזק של לקויות למידה. הלכה למעשה, הקטגוריה של שיטות טיפול בלקויות למידה מכילה בתוכה את שיטות הטיפול המתקדמות והאפקטיביות ביותר הבאות: טיפול תרופתי (בעיקר באמצעות נטילת תרופות ייעודיות אשר משתקות את מרכז העצבים של המאובחן, ובעיקר מרדימות את לקויות הלמידה והגילויים שלהן שמהם המאובחן סובל) / טיפולים אלטרנטיביים מסוגים שונים (ובעיקר טיפולים על טהרת הרפואה המשלימה כמו בליעת טיפות של פרחי באך, יוגה, שיאצו, דיקור סיני, הומאופתיה ועוד) / טיפול פסיכולוגי ורגשי (ובעיקר טיפול חד שבועי, קבוע ולאורך זמן אשר שם לעצמו מטרה לחדור לנפשו של המטופל, לנתח את נבכיה ואת ההתרחשויות אשר מתחוללים בה – והכי חשוב, לשנות את הסטטוס הרגשי ואת דפוסי המחשבה וההתנהגות שלו) / התאמה סביבתית וטכנולוגית (כלומר, התאמה של סביבת החיים האישית של המטופל, והתאמה של הסביבה החינוכית שלו בבית הספר, למשל, ובעיקר באמצעות טכנולוגיות תומכות כמו ספרים אלקטרוניים) ועוד.
כל מה שצריך לדעת על מערכות לימודים מותאמות לבעלי לקויות למידה
ובכן, גם אבחון לקות למידה מקיף, יסודי וברמה הגבוהה ביותר, בנוסף לטיפול לאורך ולרוחב באורך זמן, כלל לא יהיה שלם ומושלם ללא הגאה, יצירה, כתיבה ויישום של מערכות לימודים אשר מותאמות באופן אישי לבעלי לקויות הלמידה. באופן מוחלט, מערכות לימודים אלו מהוות תוצאה ישירה של האבחון וממצאיו, ובעיקר מתמקדות במקסום היכולות, הכלים והאמצעים הלימודיים של המאובחן והמטופל, התאמה בפיקוח המטלות, שיעורי הבית והמבחנים אשר ניתנים לו על ידי מערכת החינוך אשר מודעות ללקויות שלו ועוד. ביחד, כל האמור לעיל מספק מענה ותשובה יעילים ומוחצים לכל לקות למידה, ומאפשר לסובל ממנה להתפתח ולהתקדם כמצופה מגילו, האינטיליגנציה ורמת המשכל שלו.