האבחון הפסיכו דידקטי מורכב מאבחון דידקטי ואבחון פסיכולוגי. את האבחון הפסיכו דידקטי רשאי לערוך גורם מקצועי מורשה בלבד, כשהאפשרויות הן פסיכולוג מומחה, אשר עבר הכשרה והסמכה מיוחדת בתחום האבחון הדידקטי, או לחלופין מאבחן דידקטי…
אבחון פסיכודידקטי ירושלים: מהו האבחון ומתי מומלץ לפנות אליו?
האבחון הפסיכודידקטי מהווה תחילתו של תהליך להבנת מקורם של קשיי הנבדק, וקבלת המלצות לטיפול אפקטיבי בקשיים. האבחון הפסיכו דידקטי הינו מקיף, ונועד לבחון את תחומי החוזק והחולשה, תוך התייחסות ליכולתו האינטלקטואלית, לקשיי הלמידה ולמצבו הרגשי של הנבדק. מומלץ לפנות אל אבחון פסיכו דידקטי ירושלים, תל אביב ובכל רחבי הארץ כאשר ישנם קשיים רגשיים בולטים אצל הנבדק, קשיים אשר גורמים לפגיעה בתפקוד הקוגניטיבי, ועולה הצורך לחדור גם אל עולמו הפנימי, על מנת לסייע לו בהתמודדות עם קשייו. נסיבות נוספות בהן מומלץ לפנות אל האבחון הפסיכו דידקטי הן כשעולה השאלה לגבי היכולת האינטלקטואלית של התלמיד, או כשעולה צורך להחליט בנוגע למסגרת לימודית חלופית עבורו. חשוב לציין גם כי משרד החינוך דורש אבחון פסיכו דידקטי על מנת לאשר התאמות לימודיות ברמה 3, ואינו מסתפק באבחון דידקטי, כשהמטרה העומדת מאחורי הדרישה היא הבנה מעמיקה לגבי אופי הקשיים הרגשיים, והשלכותיהם על תפקודי הלמידה.
ממה מורכב האבחון הפסיכודידקטי, וכיצד מתבצע תהליך האבחון?
האבחון הפסיכו דידקטי מורכב מאבחון דידקטי ואבחון פסיכולוגי. את האבחון הפסיכו דידקטי רשאי לערוך גורם מקצועי מורשה בלבד, כשהאפשרויות הן פסיכולוג מומחה, אשר עבר הכשרה והסמכה מיוחדת בתחום האבחון הדידקטי, או לחלופין מאבחן דידקטי מוסמך ובעל ניסיון בתחום אבחון לקויות למידה וטיפול בהוראה מתקנת בשיתוף פעולה עם פסיכולוג המתמחה בתחומים אחרים. תהליך האבחון מורכב משיחה מקדימה של התלמיד והוריו עם איש המקצוע, שבמהלכה מתשאל איש המקצוע את המשפחה לגבי הרקע המשפחתי, החינוכי, ההתפתחותי וההיסטוריה הרפואית לשם קבלת תמונת מצב כללית בטרם נערך האבחון. האבחון עצמו מורכב מסדרה של מבדקים הבוחנים מכלול תחומים כמו רמת משכל, איכות הקריאה והבנת הנקרא, מנגנונים קוגניטיביים אשר עומדים בבסיס הקריאה, כתיבה ואורתוגרפיה, הערכת מצב רגשי, תפיסה וזיכרון חזותי ושמיעתי, תפקודים ניהוליים, חשיבה מתמטית ותפקודים דידקטיים באנגלית במידה והתלמיד נתקל בקשיים ברכישת השפה.
מחפשים מאבחן פסיכודידקטי בירושלים?
מלאו טופס זה ואנו נעזור לכם לאתר את המומחה שלכם
* השרות ניתן ללא עלות
[contact-form-7 id="1996" title="מחפשים מומחה אוטומטית"]
אבחון פסיכודידקטי ירושלים: שלב ניתוח הממצאים והמלצות לדרכי טיפול
האבחון הפסיכו דידקטי אורך לרוב בין 4-6 שעות, והוא נפרס לעתים על פני מספר מפגשים, בהתאם ליכולותיו ורמת הריכוז של הנבדק. כשבועיים עד שלושה שבועות מתום האבחון מוזמנים התלמיד והוריו לפגישה מסכמת, שבה נמסרים ממצאי האבחון, חוות דעת מפורטת ומקיפה, וכן המלצות לדרכי הטיפול בקשיים שנחשפו במהלך האבחון. חוות הדעת עשויה לכלול המלצה להתאמות בדרכי ההיבחנות בבית הספר, כשאת ההמלצות להתאמות יש להפנות אל משרד החינוך לשם אישורן ויישומן. ההתאמות במבחנים מסווגות לשלוש רמות, וכוללות הקלות המאפשרות לתלמיד להיבחן בהתאם למגבלותיו. ההקלות עשויות לכלול הקראת שאלון המבחן, מתן תשובות בעל פה, תוספת זמן במהלך מבחנים, שימוש בדפי נוסחאות במתמטיקה וכדומה. במידה וקיים חשד להפרעות קשב וריכוז, מופנה התלמיד אל רופא מומחה לשם אבחון סופי והתאמת טיפול תרופתי בהתאם לצורך.
דרכי הטיפול בלקויות הלמידה
הטיפול בלקויות למידה מתבצע על פי רוב במספר מישורים, ועשוי לכלול אנשי מקצוע מתחומים שונים בהתאם לסוג הלקות ולאופייה. אחד הטיפולים הנפוצים ביותר הוא ההוראה המתקנת המבוצעת על ידי מורים שהוסמכו לכך, וצברו ניסיון רב בהוראת תלמידים בעלי לקויות למידה. ההוראה המתקנת הינה לרוב פרטנית, מותאמת לאופי הלקות ומושתתת על ההמלצות הספציפיות של האבחון, תוך ניצול יכולותיו וכישוריו של התלמיד לטיפול בתחומים בהם הוא מתקשה. המטרה העומדת בבסיס ההוראה המתקנת אינה רק קידום הילד וצמצום הפערים הלימודיים, כי אם הקניית כלים ואסטרטגיות למידה, שיסייעו לו להתמודד באופן יעיל ובכוחות עצמו עם החומר הלימודי בטווח העתידי. קיים מגוון של טיפולים נוספים כגון טיפולים פסיכולוגיים, טיפולים התנהגותיים, טיפולים רגשיים, טיפולים אלטרנטיביים ועוד.
נכתב ע"י: פורטל אבחון