חרדת בחינות היא תגובת חרדה המתרחשת בתגובה לעיסוק בסיטואציה של בחינה והערכה (מחשבות על בחינה, דרישה להיבחן וכיוב'). חרדת בחינות
לקויות למידה הן קבוצה של לקויות התפתחותיות, הפוגעות בתפקודי הלמידה הבסיסיים של האדם (קריאה, כתיבה ויכולת חשבונית). לקויות למידה
הפרעת קשב וריכוז היא ההפרעה הנוירו- התפתחותית השכיחה ביותר בקרב ילדים בגילאי בית הספר (ההערכות מדברות על 5-10% מהילדים הסובלים
כאשר רובנו שומעים את המונח "הפרעת קשב וריכוז", האסוציאציה הראשונה שלנו היא כמעט תמיד התחום הלימודי. רובנו מתייחסים אל ההפרעה
המונח הכללי "לקות למידה" מתייחס לקבוצה הטרוגנית של הפרעות המתבטאות בקשיים מרובים ברכישה ובשימוש במיומנויות למידה בסיסיות, כשהמאפיין המרכזי של
לקויות למידה הינן לקויות נוירו-התפתחותיות אשר פוגעות בתפקודי הלמידה הבסיסיים, ומפריעות לאדם לרכוש ידע ולבטא מיומנויות כפי שמצופה מאנשים בני
טיפול בלקויות למידה מחייב היערכות רב מערכתית, כשאחד הגופים המרכזיים הפועלים בעניין הוא מערכת החינוך. מערכת החינוך בארץ קיבלה על
כל מי שילדותו עברה עליו כאן בארץ, והוא כיום הורה לילדים, זוכר את המושג המצמרר "להישאר כיתה", מושג אשר הרתיע
תחום החקר של לקויות הלמידה הולך ומתפתח בשנים האחרונות, וקיימות כיום לא מעט תורות ואסכולות המנסות לאתר מקורות ופתרונות לבעיות
לקות למידה מוגדרת על פי ספר האבחנות הפסיכיאטרי האמריקאי ה-DSM כלקות התפתחותית אשר הפוגעת בתפקודי הלמידה הבסיסיים כמו קריאה, כתיבה
לקויות למידה: אבחון דידקטי בירושלים, תל אביב ובכל רחבי הארץ עד לפני מספר עשורים המושג "לקויות למידה" לא היה מוכר.
מתי כדאי לפנות אל מכון לאבחון פיכודידקטי? בשנים האחרונות עלתה המודעות לכל נושא לקויות הלמידה, ובמקביל אליה חלה גם עלייה
האבחון הפסיכו דידקטי מורכב מאבחון דידקטי ואבחון פסיכולוגי. את האבחון הפסיכו דידקטי רשאי לערוך גורם מקצועי מורשה בלבד, כשהאפשרויות
המושג "לקויות למידה" הינו מושג רחב ולא תמיד מוגדר וברור לאנשים מן השורה, מהסיבה שהלקויות מתאפיינות בהטרוגניות, והן גם
בקרב לא מעט תלמידים קיימים קשיים במתמטיקה, ורבים מאותם התלמידים מאמינים כי הקושי נובע בשל היותם טובים יותר בתחומים ההומאניים
כעשירית מן ההורים עשויים להבחין שילדם מתקשה בפעולות חשבוניות פשוטות, קורא לאט או חסר שקט. במוקדם או במאוחר תמליץ היועצת
לא פעם קורה שהורים מתבקשים לפנות אל אבחון פסיכו דידקטי בדרישת בית הספר, כשמתעורר החשד ללקות למידה או הפרעת קשב
לקות למידה הינה הגדרה כוללת לטווח רחב של מצבים, אשר מקשים על יכולתו של אדם לרכוש מיומנות או ידע
בעשורים האחרונים, עם העלייה במודעות לקיומן של הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה, חלה עלייה גם במודעות להשלכות הנוספות שיש להפרעות
לקויות למידה מוגדרות כקבוצה של ליקויים אשר נובעים מכשל בתפקוד הנוירולוגי במוח, כשהקשיים הללו פוגעים משמעותית ברכישת מיומנויות הבסיס כמו
כלי נגישות